”Diskriminering!” roper jentene …………
”Det viser at vi ikke har kommet så langt som vi trodde” sier styreleder i Trodheims-Ørn Anne Sofie Hunstad til Adresseavisen.
”Vedtaket er ganske uforståelig” sier Ørn-kaptein Unni Lehn videre.
Er det uforståelig at cupfinaler bør spilles på så god gressmatte som mulig?
Hva ville det vært hvis gutta som i fjor måtte ha spilt på en gressmatte full av sår og ”divots” som vi sier på golfspråket, på en bane med stygge sår etter sklitaklinger og torvspark?
Videre uttaler trener Gøril Kringen at ”NFF sier med dette at damefotballen ikke er like viktig som herrefotballen. Ikke med ord, men med handling. Det er viktig å sende et signal tilbake til forbundet” og oppfordrer til boikott av semifinale trekning.
Snu litt på flisa og tenk over det som var situasjonen i fjor. Gutta springer ut på en bane i dårlig befatning etter gårsdagens harde damefotball, kanskje med ekstraomganger også. Det er videre seint på høsten så værgudene er ikke alltid like blide heller.
Verdsetter vi da herrefotballen like høyt som damefotballen?
Jeg bare spør jeg, men jeg vil si at begge kamper bør få så gode spilleforhold som mulig. Både for underholdningsverdi og for spillernes sikkerhet.
Har dere ikke annet å fremme i likestillingen innen idretten, bør dere faktisk holde munn.
Sikkert noen som er uenig i det.


161 kommentarer In " Diskriminering av Damefotballen? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
september 4th 2006 at 10:25 am
Feministene lager problemer av alt som ikke er likt. Sykt. Ser ikke problemet overhodet!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:27 am
Jenter er nå en gang fæle til å rope diskriminering i hytt og vær
.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:43 am
Så sant så sant Solem. Nå er det jo ofte ropene berettiget da, men dette er et resultat av skuffelse (som jeg med litt godvilje kan forstå)
Må dagen bli en fin en…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:43 am
Du traff en spiker her, og det midt i skallen
Som du sier, hvis banen er i dårlig forfatning på forhånd, blir det jo herrene som blir diskriminert? I forhold til den logikken jentene selv prøver å opprettholde.
Samtidig bør jentene være så ærlige og innrømme at de ikke har det samme publikumstekket som gutta. Det er jo hverdagen et bevis på. Og det har ingenting med diskriminering å gjøre! Det har å gjøre med at folk selv velger sine interesser. Sånn sett er vel Bislett mye bedre og større enn hva de er vant til?
Man kan ikke rope diskriminering til alt man er uenig i. Og kanskje det er lurt å spare det til områder som er litt viktigere? Som for eksempel rettigheter mellom mann og kvinne etter samlivsbrudd med barn etc
Hehe, det ble langt..og litt utenfor til slutt. Men det var bare for å illustrere hvilken fillesak dette egentlig er i en større sammenheng.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:54 am
#3 Kommentar fra bentih
Ja du har helt rett bentih. Og Bislett er jo kjempearena det.
Ser hva du skriver om rettigheter
Vi må ta opp den ballen der en gang. Da kan det bli livat?
Nå skal vi bare slå RBK så skal jeg på cupfinale for første gang på over tredve år.
Går det fremdeles sånn blågrå elektrisk vogn opp forbi Ullevoll?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:04 am
#4 Breiflabben
Javisst, Nye Bislett burde ikke være noen dårlig arena for de som er vant til å spille for noen hundre tilskuere.
Hehe, kanskje vi er for snille? Det finnes nok av ting vi også kunne ropt diskriminering til, og da hadde det nok blitt livat ja
Den cupfinalen har jeg også lyst på…ikke ofte de kommer til å være så nære..
Hehe, det går elektriske vogner dit ja, men de er rødblå idag
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:25 am
La herrene spille sin cupfinale først da vel, også damene etterpå, så får vi se om pipa får en anna lyd!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:30 am
hvorfor kan ikke herrenes finale flyttes?
da ville jo matta blitt tatt enda mer varre på, fordi jentene sliter ikke like mye på gresset som gutta gjør…
skjønner jentene… og ville heller flyttet herre-kampen til bislett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:52 am
Vel vel. I år spiller damene på Bislet lørdag og herrene på Ullevål søndag. Neste år spiller damene på Ullevål lørdag og herrene på Bislett søndag. Rettferdig eller????? Kanskje man da får øynene opp for å skaffe et banedekke som tåler to kamper på to dager.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:54 am
Æsj, jeg er ekkel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:01 pm
hvem bryr seg om damefotball!! en gjeng med lesber som spiller som 12 år gamle gutter!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:01 pm
Jeg må jo si at det er bra for kvinnefotballen at kampen blir flyttet til Bislett. En slik kamp vil aldri fylle Ullevål. Siden Bislett har færre plasser enn Ullevål, vil det bety at tribunen virker fullere (Flere folk), og kampen vil få en helt annen stemning, enn om kampen skulle vært spilt på Ullevål. Så dette er et bra tiltak av NFF!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:05 pm
Hva med andredivisjons herrelaga a? De er jo like flinke som damene, og de får jo ikke spille på bislett en gang!
Diskriminering my ass!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:07 pm
Her har det kommet mange kommentarer utenfra ser jeg.
Måtte godkjennes en masse her.
De fleste er inne på det som er mest fornuftig her.
Gressmatta tåler ikke kamper to dager på rad òg, ja gutta trekker nok 20.000 flere tilskuere og må nødvendigvis ha landskamparenaen.
Ikke diskriminering, men som sagt tidligere, en stor skuffelse for jentene.
That’s life!
Takk for at dere stakk innom. Her tåler vi kamper flere dager i trekk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:12 pm
Dette er ganske enkelt da. Oppmøte er rævva. Og de vil bruke Bislett til noe! Fred Ut!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:20 pm
Jentene må nok bare innse at damefotball aldri vil bli like populært som herrefotball og at de ALDRI vil klare å fylle Ullevål. Kanskje det beste hadde vært å flytte dame-cupfinalen til en ballbinge på Grorud ?????
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:20 pm
Enda en vanvittig avgjørelse fra NFF . Kanskje på tide at noen av disse herrene ( og damene ) blir skiftet ut …??? !!!
Stå på jenter – dette vedtaket bør vi ikke leve med …..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:21 pm
det er vel det samme hvor cupfinalen dems går for tomme tribuner vel..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:31 pm
Må vel være bra om de får sin egen cup finale arena. Det er jo så stor forskjell, så det er greit at de er på bislett
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:34 pm
Dette går jo over alle støvleskaft. Vet ikke om de roper for å få oppmerksomhet el hva de gjør??
Det er jo vel bare positivt at det flyttes til Bislett….for det første er gressmatten mye mye bedre der,stadion er mer intim, og tidligere historikk viser jo at det på langt nær fylles opp når kvinnene spiller finale på ullevål. Hadde jeg vært en av spillerne hadde jeg tenkt….nå får vi spille på en skikkelig bane/gressmatte og siden Bislett tar mindre folk vil stemingen og atmosfæren rundt kampen bli mye mye bedre. Dessuten er Bislett et ærverdig anlegg med lang idrettshistorie. Nei, jenter….dette tror jeg blir bra!!:)Ikke noe vits å hisse seg her..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 12:56 pm
Jentene får nå en bedre gressmatte å spille på, færre tomme seter, et stadion mer sentralt for Oslo-befolkningen, og mer oppmerksomhet fra alle hold! På tide å se kvotering og diskriminering i et litt annet lys: Hvor er de kvinnelige gruvearbeiderne, gatefeierne, veiarbeiderne, håndverkerne osv.? Kvinner vil bare kvoteres inn i prestisjefylte områder, noe som faktisk diskriminerer en del menn! Dessuten, bare for å være litt usakelig her også: “De spiller på banene våre”, sitat Ivar Hoff.
Dabladet – Sterke meninger!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:00 pm
jeg blir provosert, oppgitt og faktisk litt forbanna. Hva har kvinnene gjort for å fortjene spill på selveste ullevaal?
jeg skammer meg over at fotballkvinnene nærmest krever å få spille cupfinalen på landslagsarenaen. Dere tar munnen for full! til de grader! jekk dere ned!! vær glad dere får spillerlisens og støtte fra fotballforbundet i det hele tatt!
sutrehuer!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:09 pm
Hadde det vært tilfelle at det bare var innimellom at jentefotballen ble dyttet vekk fra de beste arenaene så hadde det ikke vært et så stort oppstyr. Problemet er at dette bare er toppen på isberget! Som fotballspiller selv har jeg bare opplevd å spille på god fotballbane på cup i Danmark, mens guttelag på samme alder og nivå har fått prioritet på de beste banene her hjemme. Og man blir litt oppgitt av å til enhver tid bli nedprioritert.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:15 pm
Cupfinalen skal jo være den store avslutningen på sesongen for både kvinne og herrefotball, og alle er vel interessert i at alle får best mulige forhold.
I Norge er det i november tidvis kaldt og surt. Heldigvis har Ullevål ikke fått kunstgress enda og dette medfører at banen blir ødelagt hvis det spilles mange kamper innenfor en kort periode med dårlig vær.
Jeg er ikke så veldig interessert i damefotball, og det er vel heller ikke så mange som går på fotballkamper mellom damelag. Jeg leste lengre oppe at det var 7000 på damecupfinalen i fjor. På en stadion som tar ca 25 000 blir dette bare trist. Spill heller på en mindre stadion og få en bedre stemning.
Bislett er jo i tillegg blitt en meget bra stadion etter oppussingen.
Skulle det være slik at jentene ABSOLUTT vil spille kampen på Ullevål kan datoen byttes. Herrene spiller lørdag, kvinnene søndag.
Har ingenting med diskriminering å gjøre, og kvinnesaksforkjempere motarbeider seg selv ved å kalle dette diskriminering. Det er urettferdig for mennesker som faktisk blir diskriminert på bakgrunn av kjønn.
Skjerpings!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:25 pm
Er enig med mange av dere her. Jente/damefotballen i Norge er på nivå med ett middelmådig guttelag. Så det at de får spille på bislett, er ett stort høydepunkt. Gressmatten på Ullevaal tåler ikke allverdens lenger, så da bør gutta vær prioritert her fremfor jentene. Cupfinalen for herrer er årets fotballbegivenhet i Norge. Da bør gressmatta være i topp stand. Hvis de skal velge bane etter nivå, så skulle vel jentene ha spilt på en grusbane på eidsvoll og ikke i oslo i det hele tatt. Forøvrig så vil jeg si følgende:
De siste årene så har nivået på jentfotballen blitt noe bedre, men fortsatt så er det utrolig kjedelig å se på en kamp hvor spillerne løper i flokk etter ballen, og hvor de gråter når de har blitt taklet. Jeg kan ikke huske sistgang jeg gråt etter å ha blitt taklet på fotballbanen, tror det var under SuperMarioCup Sarpsborg da jeg gikk i førsteklasse på barneskolen.
Nei jenter, ta dere for all del sammen og ikke regn med å bli behandlet slik som gutta når det kommer tilfotball, dere er elendige i fotball. Mitt forslag er å legge ned all jentefotball og heller bruke mer penger på herrefotball. Og siden dere absolutt må spille fotball, så drit i å gnål så jævlig. Hold dere til håndball, det er faktisk den eneste jenteidretten som er spennende og gøy.
Takk=)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:29 pm
I would agree with them it is discrimination on a high level. If there is a problem with the field get rid of one of those other two useless teams instead (like the one that dose not belong there). It is the National arena for football here in Norway and let’s face it the women are the only once who have brought any victory’s home to us. Moving them from the national area just shows that the people sitting up top are a bunch of morons. They are paid too much to think to little.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:29 pm
Noen av disse kommentarene var “selvfølgelig” usakelige, mens det heldigvis var noen reflekterte kommentarer.
Som noen peker på, så bør det være og skal være, opptimale forhold å spille under.
Bislett er faktisk en god arena for cupfinalen til damene. Bra bane, intim og ikke minst, sentral.
Hvorfor ikke la det bli “deres” bane både for landskamper og finale.
Blir det ikke nok tribuneplass pga popularitet og kvalitet, ja da er jo saken grei, selvfølgelig blir det Ullevål.
Et sitat fra en kommentar:
“Jeg leste lengre oppe at det var 7000 på damecupfinalen i fjor. På en stadion som tar ca 25 000 blir dette bare trist. Spill heller på en mindre stadion og få en bedre stemning.”
Synes dette taler for seg.
Men uansett: “Må det beste laget vinne”
(Hørte jeg HEIA SANDEFJORD!!!)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:36 pm
Jag må ju säga att detta låter helt sjukt! Varför skulle just damfotbollen i detta landet behöva flytta sig från nationalarenan? Flytta herrarna i stället, de är ju tyngre och förstör banan mer en vad damerna gör. Norsk herrfotboll är något av det mest upphåsade som finns. Så jävla bra är de inte att de förtjänar all den uppmärksamhet de får.
Mer damfotboll på TV och låt dem spela på ULLEVÅL!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:37 pm
Skjønner at kanskje noen av dem ønsker å spille på Ullevål for å kunne komme ut a spillergangen og entre en stor og flott bane.
Men for å være helt ærlig, damene/været ødela nesten cupfinalen for herrene i fjor.
Brann sørget for storspill, og da spilte heldigvis ikke matta så store forskjellen.
Et kompromiss måtte være å skyve dame cup finalen til søndagen uka etter herre cupfinalen.
Men la oss nå innse fakta, herrefotball > damefotball og damehåndball > herrehåndball, slik har det alltid vært, og vil alltid være
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:42 pm
#26 Kommentar fra Svenn
Jeg siterer litt fra deg jeg siden du synes dette er diskriminering på høyt nivå og tydeligvis leser norsk bedre enn du skriver engelsk:
“let’s face it the women are the only once who have brought any victory’s home to us.”
Not only once, mr.svenn, but several times have they brought home, “who’s victory you said?”, victories to Norway.
But the girls love you svenn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 1:49 pm
#29 Kommentar fra Knutern
Damene kan godt spille helgen før herrene, men du skjønner at da for vi den samme debatten for da er det ikke cupstemning i byen.
Og en annen ting, ikke noe nedlatende om herrehåndball her, du er tross alt inne på en Sandefjordings kamparena her.
Norgesmestere i både fotball og håndball i år?
(Uff den var litt kvalm)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:00 pm
Shit, så utrolig trangsynte dere er! Kan ikke jentene i det minste få en sjanse til å få spille på Ullevaal? Gutta spiller jo der minst en gang i løpet av året, mens de færreste av jentene noensinne får sjansen. Hva med å flytte herrefinalen til Bislet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:01 pm
Spill damefinalen på en stadion som blir full med det publikumstekket de har… bare teit å “sløse” bort Ullevål på at 2000 personer skal se en kamp som ligger på 3. divisjonsnivå.
Ikke ta det feil, la damene få spille fotball og ha det gøy, men la ressursene som blir brukt på dem gjennspeile hvor mange som gidder å se dem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:17 pm
#33 Kommentar fra Jentespiller
Selvfølgelig
kan jentene få en sjanse til å spille på Ullevål. Vil dere spille helgen før eller etter da?
For det er det det er snakk om. Begge finalekampene skal ha best mulig bane dekke.
Og Bislett? Er nok for liten for herrefinalen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:19 pm
Jeg synes kvinnene snart må stikke fingeren i jorda! Dette handler ikke om diskriminering. Det handler om å plassere kjønnene der de hører hjemme når NFF først har bestemt at 2 kamper på Ullevål er en for mye. At NFFhar funnet ut det først nå, må de tåle å ta kritikk for! Så kjære kvinner: bruk deres fokus på å bli bedre fotballspillere og erkjenn at interessen for dere ikke blir større før dere faktisk fortjener det!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:47 pm
Herrefinalistene kan fylle hele tribunekapasiteten på vår størst arena, Ullevål — og vel så det! Tusenvis av håpefulle må luske fra Ullevål uten billett.
Damefinalistene kan knapt nok fylle 1/10 del av tribunekapasiteten på “lille” Bislett. De hadde ikke kunnet fylle Nordre sving om de delte ut gratisbilletter engang!
Derfor bør, selvfølgelig, herrefinalen flyttes til Bislett — og damefinalen spilles på Ullevål.
Hilsen
Seanzn
P.s. Er du ikke enig? Vel-vel — men det er jo slik alt styres i dette landet. Våre politikere, f. eks., velger konsekvent de mest bakvendte løsninger. Så hvorfor skal det være annerledes når det gjelder fotball? Velkommen på Bislett, gutta! Og la damene få kose seg i fred på Ullevål. Det skal da være likestilling! Stå på!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:49 pm
Jeg syntes at dette er diskrimingering på det verste! Jentene kan ikke spille på ullevåll fordi gutta skal spille dagen etterpå!! Halooo. kan ikke bare gutta spille på bislett da?
men neeeida, som vanlig beviser dette påstanden min.. Guttene er førsteprioritert, mens jentene, ja de kan stille seg bak et miniputteguttelag .
Jeg syntes NFF og det norske folk buurde skjerpe seg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:52 pm
Om det er så viktig å spille finalen på en 1/4 full (tom) Ullevaal så kan de spille uka etter…
Diskriminering? Damene kan holde tåta for de har faktisk fått LØRDAGEN som sin finaledag!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:55 pm
hvorfor ikke spille herrefinalen først? så kan jentene løpe rundt i hjørma og se hvordan det er… er det ikke sånn dem liker det?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:55 pm
flytt finalene ut av oslo, oppblåste sossefolk som tror poteter vokser på trær gidder ikke se på noe så fysisk krevende uansett.
i tillegg er norsk fotball = lavkvalitetsfotball.. helt utrolig hvor selvgode alle skal bli bare de vinner en kamp!
La NFF få styre det som de vil. De må styre norsk fotball bra siden SÅ mange er SÅ interesserte i et så dårlig produkt. Tviler påavgjørelsen har noe med diskriminering å gjøre, heller en avgjørelse de mener er til de beste for alle parter. så klart er det ulike tilhengere, feminister, “maskulister” som er imot alle avgjørelser. (Naturligvis ikke alle på samme tid).
prøv å se på de positive sidene ved det som allerede er avgjort!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 2:57 pm
Nå er d jo sånn at kvinnefotballen er underlegen både i penger og interesse (publikum) så er d da så uforståelig?? damene får jo en fin bane de også… d er værre ting i verden enn at en finale som 100stykker ser på blir flyttet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:03 pm
Mye bedre at damene spiller på Bislett. Tribunene fylles fortere og ullevaalmatta er bra til dagen etterpå! Best for begge parter. Ja kall det hva dere vil, men diskriminering, den må man lengere ut på landet med!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:03 pm
Er selv med rundt et damelag, men mener at slike kommentarer er ødeleggende for damefotballen.
Det er kun et fåtall av klubbene som har damelaget som 1. prioritering. Vi andre sliter som f… for å gi de damene som ønsker det et tilbud.
Kommer sikkert mange “muntre” kommentarer om dette på dagens trening… fra herrene og “gamlekara”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:09 pm
Har de ikke tenkt på at det blir for mye slitasje eller ? Eller mener de at guttene skal spille på Bislett, hvor tåpelig går det ann å være. Dere får pinade bare godta at guttene var først ute på denne sporten
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:10 pm
It’s a mans world!
Når skal dere skjønne det?
Hadde fotballjentene i det minste vært litt deilige så kanskje fler hadde sett på. Men ærlig talt det er jo mer morro å skifte sengetøy enn å se på damer spille fotball…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:17 pm
Nå må dere sjerpe dere jenter. Elite serien for damer/jenter ses i gjennomsnittlig av ca 70 hver helg.Det ser så dumt ut på Ullevål når dame å aldri driv med den idretten på “vår” fotballen spiller på Herrenes bane. Det ser ut som en dame med størrelse 36 løper rundt med størrelse 45 i fotabllsko.Å være så dumme når et hvilke som helst guttelag i landet hadde “tatt” dere med 3-4 plussmål blir det for dumt.Hvorfor ønsker dere ikke dere en intim stadion der dere hører fornavnet når det skrikes¨. på Ullevål er det for langt opp på trebunen.Spill på Bislett.Spill på Bislett.Der hører dere når det ropes på fornavnet.Ullevål blir for stor for dere.Legg ned jentefotball for godt.Jentene har nok å finne på men ikke fotball,TAKK
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:21 pm
Dame fotball-fotball er tragisk! om di kunne holdt et skikkelig nivå hadde det kunne diskuteres at får spille på ullevåll…og bislett er en flott arena .. det møter ikke opp så mange som vil se på uansett så jeg ser ingen grunn til å sitte å syte som en 2 åring i sandkassa!§
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:30 pm
At det ble ramaskrik av en slik avgjørelse var jo bare å forvente. Og det er riktig å reagere, for det er jo i realiteten en hårreisende avgjørelse. Jeg er nå litt usikker på hva begrunnelsen var for flyttingen, men jeg har nå mine egne meninger om akkurat det, men som likevel ikke fortjener flyting av kamparena. Den eneste grunnen jeg kan se som rettferdiggjør flytting er banedekke. Vi husker vel alle hvordan herrefinalen var i 2005. Banen så ut som et regelrett “helvete”, var umulig å spille god fotball på. Jeg sier ikke med det at kvinnefinalen skal flyttes til annen arena, men til en annen helg, slik at både kvinner og menn kan dra nytte av en godt underlag. For det er jo for jævlig at en slik fest skal måtte spilles på et potetjorde. Så NFF får pokker meg se å gjøre jobben sin skikkelig, for èn gangs skyld i det minste. For de tjener da faen meg nok til å kunne ta avgjørelser som ikke går ut på å “straffe” enkelte kjønn eller lag.
Men det viser seg jo igjen og igjen, at mer inkompetente individer, som i NFF, skal en lete lenge etter. De utøver og gang på gang en parodi på god fotballpolitikk, skammelig. Ikke rart fotballeuropa ikke tar norsk toppfotball seriøst…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:33 pm
Ja kommentarene gjentar seg hele veien. Som jeg skrev tidligere, noen seriøse og noen useriøse kommentarer.
Men en ting går igjen her fra det jeg kan lese er damekommentarer. Og det er at ingen av dem har gitt uttrykk for å forstå at det har med slittasjen av gressmatta å gjøre.
Og videre har de dårlig forståelse for at herrefinalen faktisk kunne hatt flere tilskuere hvis det hadde vært plass på Ullevål.
Ja, ja, kanskje de ikke forstår så mye fotball?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:54 pm
Hva med å la jentene spille på Ullevål, og deretter flytte gutta hvis det blir nødvendig? Andre baner er like gode for gutta som for jentene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 3:56 pm
Dette er et spørsmål om slitasje på matta og publikums engasjement. Det er helt klart større interesse for herrefotball enn kvinnefotball. Når søndagens herrefinale trekker fulle hus og kvinnefinalen dagen før trekker max. 5000 sier det seg selv at det er best å flytte kvinnefinalen til en mindre intim stadion. Dette av hensyn til underlaget på Ullevaal og får å gi en bedre stemning på kvinnefinalen. Vi så jo ifjor hvilken ørken gutta fikk kjørt seg i! Da må det være bedre å kunne trekke halvfullt Bislett en halve VG-svingen på landslagsarenaen? Jeg bare spør…Tr.heims Ørn bør heller starte markedsføringskampanjer for å trekke flere folk til kampene sine fremfor å drive denne sutringen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:02 pm
Kan folk nå skjønne at vi lever i 2006???!!!! Det skal være helt unødvendig for jentene å i det hele tatt måtte ta et standpunkt til om dette er diskriminering eller ikke. De spiller 1 kamp på Ullevaal i året, og SELVFØLGELIG var det ikke de som ødela banen i 2005. Den var ødelelagt FØR de kom utpå der. Dette dreier seg mer om det at de alltid blir stilt i 2. rekke, og det må irritere noe voldsomt når man nå skriver 2006! Det er vedtatt i NFF`s egne lover at finalene skal gå på Ullevaal…At det er så mange ignorente menn som mener at damefotballen stinker får så være. For jentene var nok dette bare dråpen som fikk begeret til å renne over. Menn og kvinner er nå en gang laget slik at vår fysikk er annerledes, og takk Gud for det!!! Selvfølgelig har ikke jentene samme forutsetning i forhold til fysiske lover som gutta, men det betyr ikke at det er dårlig fotball som spilles! Fotball er den største idretten i verden også på kvinnesiden. Det er bare det at her i Norge har vi ikke skjønt det som i andre deler av verden at fotballjentene faktisk driver stor idrett. De henter hjem gode plasseringer i hvert mesterskap. Trener like mye som gutta med studier og jobber i tillegg. Det er intet mindre enn imponerende. Og de som ikke skjønner det burde selv stikke fingeren i jorda. Det blir totalt tullete å si at “bare” 7000 så finalen i fjor. Hvilket annet arangement i NM for kvinner samlet like mange tilskuere??? Ingen så vidt jeg vet…. At det bor så mange arrogante og ignorante menn i Norge er helt utrolig, og jeg håper virkelig ikke at de som skriver inn på denne bloggen her er representative for norges befolkning hva menn angår. Da blir jeg virkelig bekymret…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:08 pm
Dette er latterlig! Hvorfor skal ikke jentene i likhet med guttene få spille på ullevaal? Hvis jentene skal spille på bislett, så skal guttene det også! Ferdig med saken!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:15 pm
Hva skal damene me en større stadion enn Bislett? De kunne ikke fyllt opp en stadion fra 2 div. me tillskuere engang:P Så, jeg ser ikke problemet i d hele tatt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:18 pm
hvorfor bør ørn være fornøyd??
fordi de spiller damefotball. ingen interesserer seg for damefotball. de burde være glad de i det hele tatt får tv-sendte kamper (som forresten ingen ser på). de burde også være glade de slipper å spille på grus, noe som kansje ville vært like greit. de klarer jo så vidt å fylle opp første rad på ullevaal.
jeg er glad i damer men ikke masete feminister. spill og vær glad! norge er et godt land og leve i for kvinner.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:19 pm
Damefotball er ikke helt som fotball – altså herre fotball. Grunnen til at man velger å flytte damefotballen ut av Ullevål er først og fremst belastningen på Ullevål-matta. Den går ikke an å spille på hvis alle skal spille på den. Og da må damene vike. Lyn og VIF leier Ullevål. Og herrelandslaget er en elite for seg. Jeg synes dette er logisk. Og man kan ikke rope diskriminering fordi damene får en ny og flott bane å spille på! I fjor var Ullevål en elendig arena. Det gikk såvidt å spille fotball på den. Jeg synes damene har fått bedre spilleforhold. Det er ulogisk at damene trenger en stadion som tar 25000.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:22 pm
#52 Kommentar fra 2006:
Jeg tror alle, absolutt alle her, forstår at vi lever i 2006. Og ja, det er helt unødvendig av jentene å ta et standpunkt til om dette er diskriminering.
For diskriminering er det ikke!
Det er et valg ut fra forutsetninger som er gitt, de kan ikke spille samtidig på samme bane.
Begge kamper fortjener optimale forhold og dermed er dette et tiltak for å skaffe den best mulige rammen rundt finalen.
At det er skuffelse ja, selvfølgelig forstår vi det,, men kom opp med et bedre alternativ som ikke lar seg slå ihjel med helt saklige argumenter.
Jeg tror du kommer til kort og vil finne ut at det faktisk er et fordømt godt alternativ.
Bruk heller energi på å få cuparrangementet best mulig, kan hende dere får en fantastisk finale på Bislett. Innviter Sandefjord og Fredrikstads supportere, eller hvis RBK skulle ha sånn flaks at de går videre og Ørn klarer det, lag en trønderfest på Bislett. Der har det vært trønderfest før under skøyteløp.
Bedre å være glad lerke enn sur høne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:24 pm
Det kan sies enkelt å greit
Dame fotball er som herre håndball. det er ikke morsomt å se på og det er bare rot.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:24 pm
Fy til deg som sier at 2. divisjons gutta og ” toppjentene” er like gode. alle vet vel at et hvilket som helst andre divisjonslag for gutta kan gruse jentene ? Nivå er for lavt og interessen for liten, skjønner ikke hvorfor folk syter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:26 pm
Dette har ingen ting med diskriminering å gjøre. Det er ikke noe vits og øderlegge Ulevaall når vi har alternaltive arenaer. Jentefinalen klarer sansynelighvis ikke å fylle bislett engang, derfor er det bare idoti og tenke på Ulevaall. Man må tenke litt på etterspørsel og market her, er vel ikke så viktig at alt er likt. Bislett er både nyere og bedre enn ulevaall. Slutt og syt og hver fornøyd med at dere blir tilbudt MS Oslo sin hjemmebane
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:27 pm
greit det blir gjort forskjell på dame og herre fotballen. men det har bare med popularitet og penger å gjøre. hadde det vert mer populært med dame fotball enn herre fotball så hadde det vert gutta som måtte spilt på bislet. det har ingenting med kjønn å gjøre. så å skyklde dette på likestilling mener jeg blir feil.
det vil alltid være pengene som har siste ordet.
jeg mener avgjørelsen om å flytte damene til bislet er et produkt av rasjonell og logisk tankegang!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:29 pm
sett opp en plaststol ekstra på en av hjemmearenaene, så det er plass til motstanderns tilskuer, så er vell den biffen grei..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:30 pm
Selvfølgelig skal damene spille på Ullevåll. Skulle bare mangle. Tomme tribuner? Men i herrens navn, det er jo bare å kvotere inn noen publikummere det, ikke noe problem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:33 pm
Eg syns d e heilt på tryne at damekampen ska flyttas! Enkelt og greit på grunn av atmosfæren og tilskuerantallet.. D e kje så lett å få folk te å komma å se på damefotball, men når de kan få i pose å sekk (dame- og herrekamp) så jårr folk som regel d. So what om banen e litt dårlig!! La jentene få spilla på ullevål!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:34 pm
#59 Kommentar fra bad boy
Hei skjerp deg gutt, hva er dette for tull:
“Dame fotball er som herre håndball. det er ikke morsomt å se på og det er bare rot.”
Norsk herrehåndball holder KLASSE. Ja i hvert fall Sandefjord håndballen (og fotballen)
Du er inne i Jotunhallen her, bare så du vet det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:36 pm
Egentlig er det bare egentlig en løsning på dette her!! Bygge en bedre bane! Og Ta litt lærdom fra Tyskland, tak over en fotballbane er slett ingen dårlig ide. (Tenk over der, Sunderland som nå spiller i Engelsk 1. divisjon drar flere tilskuere på en dårlig dag en max kapasitetn på Ullevål) Det er vel ikke for mye å be om, bare EN bane i Norge som holder international standard året rundt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:37 pm
#64 Kommentar fra Tine.
Den samme posen og sekken for de nå og. Sannsynligvis får NFF mer inn i sekken og posen passer bedre til handlingen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:42 pm
jentene/damene må da få spille på ullevoll de også…hvorfor bare på bislett???? kanskje ikke diksriminering, men helt klart noe damelagene burde reagere på..er de ikke gode nok til å spille der?? eller koster det for mye siden det ikke er så mange som ser på damefotball??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:43 pm
Dette er damenes hersketeknikk. Hver gang de er uenig, så skriker de om diskriminering. De kan vel heller konsentrere seg om å bli så gode at folk gidder å se på dem, istedet for å opptre som gamle kaklekjerringer.
Bambus!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:43 pm
#67 Kommentar fra Mia
Det var andre boller det Mia. Du har skjønt det du.
Dere må beklage surr i nummereringen her, men det er nesten ingen påloggede her derfor kan det godt glippe litt når jeg godkjenner kommentarene.
Men bare fortsett å kommentere, hyggelig det.
Er det ingen som lar seg provosere av min Sandefjordspatriotisme, har ikke dagens VG Nett nådd Trøndelag enda?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:47 pm
#70 Kommentar fra Mohammed Achmed Abdullah
Mara’haba sadikh, Alhamde’lullah
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 4:56 pm
Som vanlig står gutter i kø for å fremheve hvor gode de er. Når vant herrene noe internasjonalt mesterskap?
Hvor mange herrelandskamper har hadt fulle tribuner eller halvfulle for densaks skyld?
Mener å huske at norges fotballforbund har måtte gi vekk billetter for å skape ca stemning.
Burde norges rikeste land være istand til å ha en landskamparena i brukbar stand?
Klubbfotball kan slite gressmatta men ikke en jentefinale?
Sorry boys dere er høyt oppe nå etter å ha vunnet en kamp, når skjedde det sist. Jentene har vunnet ca alt som vinnes kan.
Dere er latterlige og patetiske.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:00 pm
Jeg synes at hvis damene vil spille på ullavaal må da ikke det være et problem?
Banen tilhører damene like mye som menne, eller gjør den ikke??
Og hvis damer ser noe som er urettferdig i forhold til kjønn, så roper de faktisk diskriminering! vi er ikke så naive og øater som om alt er fint!!
Jeg skal ikke bestemme hva dere skal mene, men sier at de som liker at damer behaldles anderledes enn menn, fordi vi er av et annet kjønn: dere er noen fu*kings asshole!
det er i hvertfall min mening!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:00 pm
#73 Kommentar fra måka:
Kan hende gutta er latterlige og patetiske, men det var ikke akkurat noen gode argumenter her.
Jada, vi er stolte av merittene til damene, men det er ikke det som avgjør om vi skal ha tilnærmet like spillerforhold.
Prøv igjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:03 pm
Damefotball er som marathon for folk med dårlig kondis.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:03 pm
#74 Kommentar fra Helene:
Assholes har vi vel begge kjønnene.
Meg bekjent.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:06 pm
Dette er typisk damene, roper ut diskriminering og likestilling over alt.
Som f.eks. innen tennis: Damene krever like mye premiepenger, men de spiller nesten ikke halvparten så mange set som mennene for å vinne disse pengene. Det er diskriminering av guttene. Greit at de får like mye penger men da skal de spille like lange matcher også!
Det er rett og slett blitt helt tåpelig!
men tilbake til fotballen–> menn spiller mye bedre fotball foreløpig og trekker også mange flere tilskuere enn damene.(foreløpig)
Dessuten er bislett en kjempe bra fotballbane, gresset er mer en bra nok og det er plass til mer en mange nok tilskuere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:07 pm
KVINNEFOTBALL ER MINDRE VIKTIG ENN HERREFOTBALL. Færre tilskuere og flere lesber.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:11 pm
mannfolka kan jo spille på bislett hvordan ville det vært er jo det samma det er det ikke
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:12 pm
#79
det var en skikkelig bra kommentar med mange fine argumenter…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:17 pm
#80 Kommentar fra Helenes-verden:
Det er nok ikke det samme Helen, av den enkle grunn at cupfinalen trekker fulle hus for herrene og da hadde en del av de som vil se ikke fått den opplevelsen.
Hadde publikumskapasiteten vært den samme? ja da hadde det vært en løsning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:21 pm
#82 jeg har ikke greie på det der så jeg skal ikke motsi deg der , men generelt så blir vel kvinnesport om det er fotball eller annet satt i andre rekke , for det virker på meg som om at det kun er herreidretten som er viktigst uansett om det gjelder fotball eller annet
men for min del kan di spille hvor som helst for jeg driter i det
ser ikke på det uansett og det er jeg nok ikke alene om selv om jeg ytrer mine meninger om noe jeg ikke har noen peiling på
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:24 pm
#73 fra måka
for det første er innlegget ditt fult av motsigelser, og du spør når herrelandskamper har hatt fulle tribuner sist.
Da spør jeg deg, når hadde en hvilken som helst dame-kamp, med ett norsk lag 25000 tilskuere??
skal gi deg et lite hint: aldri….
kanskje om 20 år.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:24 pm
Dette er jo enkelt:
La jentene spille på Ullevål
- og legg den ordentlige cup-finalen til fotballens storstue: Lerkendal Stadion.
Football’s coming home…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:32 pm
#85
Fysj. Lerkendal nei. Skal ikke spille i snøstorm i Trøndelag. Kaldt nok i Oslo på den tiden av året.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:35 pm
Selv om jeg er en jente som også spiller fotball, skjønner jeg at det er snakk om at gressmatta må være fin osv., men dere som vil flytte kampen må jo også forstå at vi jentene som spiller fotball, reiser rundt og møter elendige dommere og dårlige gressmatter oppover hele oppveksten, mens guttene får så og si “proffe” dommere og linjedommere fra de er 16. Vi som spiller på juniorlaget skulle ikke hatt linjedommere enn gang, om det ikke hadde vært for en skriftlig klage. Og så, når disse damene, som kanskje spiller like bra fotball som et 2.divisjonslag, endelig får muligheten til å komme på en flott arena og spille sin livs kamp( kanskje ikke til så mye publikum dog), så skal de igjen bli nedprioritert. Dette tilfellet vil jeg nok ikke regne som diskriminering, men dere skulle bare visst hva de har gjort for å komme opp til dit de er!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 5:44 pm
#87 Kommentar fra tapera:
Til det du nevner her tapera, har du min fulle og hele respekt og det er klart jentene er skuffet, skulle bare mangle?
Jeg vet ikke, så du må gjerne arrestere meg, men har det ikke i perioder, riktignok for en stund siden, blitt insistert på at dere skal ha kvinnlige dommere? Ikke at de er dårligere, men det er jo færre av dem på et respektabelt høyt nivå.
Jeg håper damefinalen blir en fotballfest, for det kan den fremdeles bli, den har faktisk større sjans til det nå mener jeg.
Lykke til med fotballen og kanskje du spiller i finalen en gang?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 6:04 pm
Er bare damer som klarer å få dette til å bli en likestillingskamp. Hadde herrekampen blitt flyttet, hadde ikke ordet diskriminering blitt nevnt.
Er tydelig at de ikke skjønner at herrecupfinalen fyller ullevål mens damefinalen knapt fyller voldsløkka.
Trenger ikke å være einstein for å skjønne logikken bak å flytte damefinalen og ikke herrefinalen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 6:05 pm
Damene har i allefall vunnet gull for norge….
Mannfolka har vel ikke vært i nærheten engang…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 6:29 pm
Hjelper ikke å vinne gull når ingen gidder å se på likevel. Man har ikke rett på et publikum.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 6:38 pm
Damefotball? Ikke er det damer og ikke er det fotball……
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 6:43 pm
Hei.
Jeg vil bare si at damefotnall er så dårlig, at de ikke fortjener å spille på andre baner enn Bislet. Det kommer jo ikke mer å ser på enn MAX 1000 folk, som får go plass på Bislet. Hvor mange var det ikke som så herrefinalen i fjor i forhold til damefinalen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 6:56 pm
Synes at det ikke er noe tegn til diskriminering. Herregud hvor mange er på en damekamp i øverste ligaen oppmot Tippeligaen! Stor forskjell!!! synes ikke det er noe galt i å sende jentene over til bislett. Det er et supert annlegg! Hadde det vært større interesse for kvinne fotball enn Herre fotball hadde jeg forstått utalelsen men dette er på barnehagenivå!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:10 pm
OMG er det mulig! Kvinnefotball burde bli med i paralympiks elno. Ekstremt lavt nivå og det er 0 intresse! Når fotball-lagene apåtill består av beist som overhode ikke er noe se på, så ja da har dere ingen ting å fare med. Kvinnekjempere, faen heller!!!!! Inse at denne sporten passer vår fysik og ikke trege å svake bitches som ikke kan sparke ballen lengre en 10m +
Finn på no annet Håndball er s
damenes greie.
Ja det er sikkert endel skrivefeil, så ingen trenger å påpeke det og ja er anonym fordi jeg ikke vil ha masete kjerringer på døra…
Fjern lisensen NÅ å spar oss som gleder oss til lørdags machen å skrur på tvn å ser dritt aka damefotball!!!
Ps: Er imot diskriminering ellers, men enplass må grensa gå. Fotballen er vår!!!! mohahah
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:11 pm
Sorry aa maatte si dette til dere, men 16 aar gamle guttelag KNUSER toppdivisjons damelag. Har flere kamerater som har spilt treningskamper mot damelagene, og de vant med tosifrede resultater. Damefotballen er ikke i naerheten av herrefotballen, og hoerer ikke hjemme paa Ullevaal.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:23 pm
Det blir mange gjentakelser her, og det meste er egentlig sagt.
Jeg tror at alle ville ha blitt skuffet hvis de følte seg “skjøvet ut” på denne måten, så der kan jeg godt være enig med jentene.
Men det som skremmer meg litt med jentene, er at dere driter i forholdene dere skal spille i, det eneste som er viktig for dere er navnet på banen dere spiller.
For meg er argumentet om at matta tar for mye skade uinteressant og egentlig ganske dårlig, for det er riktig som mange sier; en kamp i året for jentene er ikke det som tar knekken på matta. MEN, kjære jenter: dere må innse at dere faktisk ikke trekker så mye publikum som gutta, og derfor er det mest “riktig” at gutta spiller der.
Jentene kan jo spille på Stavanger stadion, Brann stadion, Røkke-løkka eller på Lerkendal. Her er det minst like gode baner, tribuner som absolutt er store nok, og de publikumere som vil se kampen drar like gjerne til disse byene enn til Oslo..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:29 pm
dame fotball er kjedelig!!!!!!! damefotball er å løpe i bakrom å sette ballen i et halv åpent mål med en passiv keeper!!! kanskje gøy av og til men ikke hele tiden::(
dere skal være glade dere får spille på bislett!! da er kanskje 1/5 av stadion fylt opp?? på ullevål hadde kanskje 2/25 deler vært fylt opp!! beklager men sånn er det bare!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:48 pm
http://www.vgb.no/167...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:53 pm
Stakkars jenter!!!
Skjønner dere godt. Må være fælt å spille på
en så dårlig bane som bislett :S
Det her handler ikke om diskriminering! Banen tåler ikke 2 kamper. En kamp må flyttes. Herre finalen spilles på Ullevål pga flere tilskuere og større interesse. At NFF og klubbene hadde godtatt å flytte herre kampen til en mindre stadion med det økonomiske tapet det ville medført er bare dumt å tro.
Men appropå diskriminering, så får jenter 2 ekstra studie poeng + drøye stipender for å ta høyere utdanning!!
LIKE STILLING ER NÅR BEGGE PARTER BLIR BEHANDLET LIKT, IKKE NÅR NOEN FÅR FORDELER!!!
( I tilfelle flere hadde glemt hva likestilling betyr)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:54 pm
Samme forhold for damer og menn, men hvis jeg skal være helt ærlig, så gir jeg blanke blaffen
En ting er ihvertfall sikkert, fotball er det interesse for :O)
Ha en fin kveld…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 7:58 pm
Har en datter som satser seriøst på fotball. Synes det er trist når endel menn rakker ned på sporten. Det finnes faktisk en del jenter rundt om i dette landet som synes det er utrolig moro å spille fotball! Hvem er det som kan mene at herrefotball er mer “verdt” enn damefotball? Tenk hvilke dårlige signaler som gis til jentene som legger ned tid og energi i sporten!m LITT RESPEKT, TAKK!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 8:24 pm
Fatter liksom ikke hvorfor NFF ikke lar damene får spille EN kamp på Ullevål?! Hvorfor skal da herrene få spille der? Det er jo ikke noe rart at damefotballen i Norge ikke er større, når NFF n3edprioriterer dem så fælt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 8:32 pm
Hva er det kvinne fotballen klager over? det er vel ikke flere som vil se på kampene enn at de får plass på en liten lilleputt bane.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 8:32 pm
Hælvetes feminister !
Alltid skal dere være så dramatiske…
For det første er det jo nesten ingen som ser på kvinnefotballen, det er bare en dårligere versjon av herrefotballen.
Dere kan jo spille på Bislett.
Det er så typisk, som for eksempel ved jobbsammenheng, skal det være 50/50, og dette er jo ikke rettferdig hvis vi har mye bedre mannlige søkere.
De beste fortjener de beste forholdene, mener nå jeg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 8:47 pm
Har en fin en.. Kan noen nevne EN ting kvinner har funnet opp eller gjort her i verden, annet enn å sprike i ny å ne ? Nei, Irest my case!
Dessuten minner damefotball meg om blindefotball der det er lyd i ballen. CA samme nivå.
BTW: Ballklubbens guttelag slo A-landslagets jenter.. hva sier det mener jeg? TRAGISK!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 9:29 pm
Bislett er ingen dårlig fotballbane, så jeg skjønner ikke hva jentene hyler etter. Jeg er selv jente, og har spilt fotball i mange år. Ja, det heter “veien til Ullevål”, men jeg tror Bislett er en mye bedre løsning med tanke på størrelsen på stadion vs antall tilskuere, og også med tanke på hva gressmatta på Ullevål har godt av!
Noen som husker hvilket gjørmebad det ble etter damenes cupfinale i fjor? Men klagde guttene egentlig? Nei, selv om de burde gjort det. Det er for å forsøke å unngå like ille baneforhold i år dette gjøres.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 9:34 pm
det er litt merkelig at folk sammenligner damefotballen med mannefotballen og påstår at fordi damefotballen er på et teknisk lavere nivå så får man ikke bruke den beste stadion. Poenget er vel at dette er damefotballens store dag og et høydepunkt innen damefotballen – og at asjonale arenaer er der for å brukes til slike høydepunkt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 9:42 pm
Damefotball er på høyde med guttelagsfotball. Guttelag får ikke spille på Ullevaal, ei heller på Bislett. Jentene bør være fornøyd med å få spille på Bislett overhodet. Dessuten er også matta bedre der enn på Ullevaal. Slutt med sytinga jenter, dere blir ikke gutter. Heldigvis.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 9:50 pm
Altså, all ære til jentene for at de spiller fotball, det viser at fotball ikke bare er en sport for gutta og at jentene også kan engasjere seg i det. Men når de klager over at de “ikke har samme status som gutta” i fotballverdenen, må jeg bare si: var det egentlig noe nytt? Igjen, all ære til jentene som sparker ball, men det er et ubestridelig faktum at damefotballen ikke er på langt nær samme nivå underholdningsmessig og teknisk som herrefotballen. Reservelaget til NTG i Kongsvinger slo damelandslaget 5-0 om jeg ikke husker feil, noe som bør ringe en bjelle for de fleste. Men for meg personlig som fotballinteressert må jeg si damefotballen er treg, klønete og lite engasjerende sammenlignet med herrefotballen, og jeg vet mange deler denne meningen med meg.
Når det er ute av veien, syns jeg det kan være lurt å ha i bakhodet at det faktisk er ganske stor forskjell på cupcamp og landslagskamp. Hadde det vært snakk om cupfinale for herrer, hadde nok prioriteringen vært ganske lik. Ullevaal er og blir Norges landslagsarena, og landslagskamper bør alltid prioriteres foran cupcamper, uansett hvilket kjønn som spiller, etter min mening. Noe som igjen leder meg til å tro at NFF tok denne avgjørelsen av fornuftige hensyn, ikke for å “underkue kvinnen” som vi så ofte hører fra de med mer enn ett par røde strømper i skapet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:19 pm
Dette minner meg egentlig om hvordan det var 20 aar tilbake paa skolen. Gutta spleiset paa en fotball som de brukte i friminuttene og vips saa skulle jentene ha samme ballen. De foelte seg diskriminert fordi de ikke fikk bruke samme BALLEN! Og det gir seg ikke, jentene skal dilte etter der hvor menn er..
Logikken strakk seg ikke saa langt foer alle feminister slengte seg paa banen aa skrek diskriminering! Er dette likestilling? Naa oedela jentene banen i fjord saa kan vel gutta faa spille paa Ullevaald i aar!?
Men dette er i grunn enklere enn dere tror, dette er er fordoemt PR stunt til aa faa flere til aa komme paa kampen i det store og det hele. Spill for galleriet fro aa piffe opp stemningen rundt det… men for aa si det slik, i de aarne jeg har sittet aa sett damefinalen saa har alltid et spoersmaal dukket opp.. hvorfor gadd jeg egentlig?
I see through you! Boikotter damefinalen i aar jeg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:32 pm
La oss innse det, det er ingen som gidder å se cupfinalen for kvinner likevel, så hvem bryr seg. Fotball er tross alt temmelig uinteressant når keeperene ikke kunne fanget en badeball som rulla mot dem i 2 km i timen en gang.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:36 pm
det er jo helt tomt på cup-finalen for damer, og da er det ikke mye vits å bruke Ullevål Stadio. Det koster mye mer enn Bislett som heller ikke blir fylt opp
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 10:44 pm
Du tar feil — Damefotball sliter ikke banen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:06 pm
ÅNEEEEEEI ikke si at damefotball over alle helligdommer på jord diskrimineres. Makan til rødstrømpete hykleri.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:11 pm
Nå har nå faktisk fotballjentene vunnet mer enn gutta noensinne kan ha drømt om da. OL og VM og hele pakka. Hva har gutta å skilte med? En tredjeplass i et OL for hundre år siden?
Nei, begge bør få spille på gressmatta på Ullevaal. Det er det eneste rettferdige, dessuten er interessen for kvinnefotball i fremmarsj i Norge, så tomme tribuner blir det ikke.
Det heter tross alt “Veien til Ullevaal”, ikke “Veien til Bislett”.
En annen løsning kan være å la det gå en uke, halvannen, mellom kvinne- og herrefinalen.
Tommy.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:11 pm
Damene er heldige som får lov til å spille på Bislett. Hadde vært mer naturlig å ha damefinalen på Voldsløkka eller en enda mindre stadion. Når potensielle tilskuere er kjærester og familiemedlemmer, samt ihugga feminister klarer man ikke å fylle en stor stadion.
Jeg for min del mener kvinnefotball skulle vært forbudt. Makan til handikappidrett!! Kan kanskje strekke meg til en turnering hvert fjerde år. Under de paraolympiske leker!!!
Jeg godtar at jenter ikke er like gode i fotball, men slutt å syt fordi dere ikke får like mye oppmerksomhet som gutta…
Har alltid likt herrehåndball mer enn damehåndball, men gikk ikke rundt å søyt fordi bare damene fikk oppmerksomhet i media…
Ligg unna gresset på Ullevaal!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:46 pm
Ikke rart de roper diskriminering, når man ser noen av kommentarene her,tenk hvor mange det er som tenker slikt. Hvem fortjener hva, forskjell på jente og gutte fotball osv De driver med det samme,de legger masse i det, betyr like mye for de som ofrer så masse tid på sin idrett.Når man ikke kan se de fra begge sider, så vil svaret uansett bli feil.
Fie
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 4th 2006 at 11:49 pm
Dersom jeg ikke husker feil pleide herrefinalen å gå på lørdagen og ikke søndagen slik den gjør nå. Grunnen til å ha damefinalen dagen før var at det da likevel var masse folk i byen og forhåpentligvis får man ekstra tilskuere på damefinalen. Løsningen er såre enkel. La damene spille 1 uke før herrene for omtrent tomme tribuner så har de fått viljen sin. Den eneste grunnen til å ikke spille på Bislett må være hvis matten der er i dårlig forfatning. Plass til tilskuere er det nok av.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 12:30 am
ærlig talt nff maner til mer rekrutering til damefotballen, dette er vel å skyte seg selv i beina?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 12:38 am
#99
Nedlagt tid er fullstendig uinteressant. Det er KUN resultatene som teller. Tiden du bruker er ditt problem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 1:20 am
Hva er problemet?
Seriøst?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 1:34 am
Dette er bare tåpelig. Avlys hele dritten for damene og la gutta spille.
Når de begynner å rope diskriminering for dette så blir det for dumt, kan dere ikke henge dere opp i noe som faktisk betyr noe??
Eller noe som er enda bedre, la oss få damene tilbake der de hører hjemme på kjøkkenet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 2:32 am
Hva er det problemet er? La gutta spille lørdag og jentene søndag da. Hva er det det dem griner etter egentlig? Hvorfor skal gutta diskrimineres med en dårlig matte?
Eller man kan jo bare flytte den til helga før eller etter. Og om jentene klager på dårlig cupstemning da så er det dems problem. Kanskje dem skjønner da at det er herrekampen som lager cupstemninga i byen.
Slutt å grine og kom med mer saklige argumenter enn diskriminering…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 2:34 am
Kan ige sæe at der skulle være nogen problemer, at dær norske cupfinalen for kvinder skal være spillet på Bislett Stadion.
For det første, så er Bislett en utmerket stadion etter oppgradæringen nylig.
Dæssuten så trækker ige kvindefotbold lige mange tilskuere som herrefodbold. Der burde tale for at kampben burde spilles på Bislett for at der skal se ut som at der er flere tilskuere på tribunene.
Måske kan der være en kamp på Ullevaal helgen før, men der ødelegger den ellers så gode norske tradisjonen med cupfinalerne den samme helgen.
Mæd venlig hilsen
Christopher Berglund
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 5:52 am
Fint å slippe å få Ullevaal ødelagt til den store dagen. På den annen side er det sikkert bare rosenborg som ender opp med cupgullet uansett, så det er vel begrenset hvor spennende det kan bli.
Hvorfor må jenter se diskrimenering i alt som går dem i mot? Ville virkelig menn ha gjort det dersom det hadde vært motsatt? Det håper jeg for Guds skyld ikke!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 7:22 am
VI KREVER MENSTRUASJONSBIND FOR MENN!!!
NEI TIL DISKRIMINERING!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 7:44 am
Jeg mener dette er diskriminerende!!! Dette gjør de kun fordi mennene har 25000 på tribunen, mens jentene max har 3-5000 tilskuere. Hva hadde blitt sagt om mennene måtte flytte kampen sin til Bislett? Sjefen i NFF har jo gått ut å sagt at banen kun tåler èn kamp denne helgen. Hva med å la damene få spille den kampen på Ullevål…?
Ramaskrik? Kanskje, men dette er uhørt!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 7:49 am
Beklager mitt fravær her etter 19.30 tiden i går kveld, men jeg var faktisk på flyttefot.
#102 Kommentar fra Irritert:
Til deg vil jeg si at “vis respekt gutter” som du maner til; er så absolutt på plass.
Jentene tar sporten sin meget seriøst, det viser resultatene. Håper datteren din får en fin fotballkarriere.
#107 Kommentar fra Tuddelu:
Klokt sagt Tuddelu, på Bislett kan jentene virkelig få en cupfest.
Konsentrer seg om den løsningen nå og jentene får flere tilskuere enn de hadde regnet med. Mange mennesker i dette land har et forhold til idrettsfester på Bislett, inviter til idrettsfest og sats på folket som supportere foruten de som følger lagene.
Kan hende jeg tar meg en tur selv, hvis Sandefjord spiller på Ullevål søndag.
Takk for responsen fra Lesernes VG.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 8:02 am
Hvorfor kan de ikke flytte en herrekamp??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 8:02 am
Kanskje hvis de faktisk begynte å SPILLE fotball at det kunne hjelpe?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 8:07 am
#128 Kommentar fra Grundes_lille_Verden:
Spi
lle som i musikk Grunde?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 8:10 am
#129 Hihi… Neeeeei..det vare vel ikke akkurat den veien jeg gikk i tankene mine…
Men musikk er jo fint?
Kanskje de kunne prøve Tuba i stedet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 8:42 am
Ikke tuba Grunde, men Sousafon, det er tingen det. Det krever sin mann eller kvinne.
Ja hvem spiller egentlig tuba eller sousafon best?
Mannfolka klarer å bære den lenger, springe fortere med den, men klarer de å spille bedre?
Tja, jeg vet ikke jeg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 8:54 am
130 Herrekampen flyttes ikke fordi det blir fullt på Ullevål. Bislett klarer ikke ta i mot så mange tilskuere.
Jeg tror rammen rundt damekampen blir bedre på Bislett enn på Ullevål, der en halv langside fylles opp av publikum…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 8:59 am
Var det her kaffeslabberaset skulle fortsette? Hvor er vaflene,da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:03 am
Jeg skjønner ikke hva jentene syter for!
De klarer uansett ikke og fylle opp ullevål, så det må da være mye bedre for de og spille på en arena som de kan fylle opp??
Men det er jo bedre og spille på en glissen stadion og ødelegge banen for guttene som skal spille dagen etter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:04 am
Hvorfor må dame og herrecupen eller finalene gå samtidig (samme helg) ? Hvorfor ikke starte den ene litt tidligere, og spille finalene med 2 til 3 ukers mellomrom ? Uansett må vi huske at dersom et sådan forslag skulle være løsningen må vi forandre startdatoen eller finaledatoen for herrene. Ellers er det vel diskriminering.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:05 am
har ikke vafler mairmog, men jeg har kaffe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:09 am
Hei jenter det var ikke vafler som skulle bys.
Men Cognac, tenkte det fristet.
Værsågod help yourself, there’s plenty.
Hyggelig……
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:21 am
Er d noe å sutre over er bare å innse at kvinefotball er like kjedelig som å se maling tørke end of story.Skulle vært som i england der kvinnefotball ikke blir nevnt men en spaltecentimeter engang.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:25 am
# 139,140
Aha, ja, sånn var det ja, -okei, -jeg drikker ikke kaffe, men litt Cognac kunne jo satt en spiss på arbeidsdagen min her…!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:29 am
Hei flabben! Kom likevel jeg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:33 am
Hva er kvinnefotball..?? Ikke er det kvinner, og ikke er det fotball!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:35 am
#142 Kommentar fra mairmog_8:
#143 Kommentar fra nappetassen-:
Bare hyggelig jenter, stig på og gjør plass til flere. Milla er på vei for en Gammel Dansk. Kanskje en “gammel nordmann” òg?
Jeg kan jo leve i håpet.
Enjoy…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:38 am
#144 Jeg skulle gjerne hatt en gammel dansk.. men vet at jeg ikke klarer å nøye meg med en. Og en i hver hånd fungerer dårlig når jeg har stor lesedag idag!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 9:40 am
hællandussen da… slutt å pip!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 10:11 am
her er det mange som snakker om publikums tall, det er ikke det som er saken her, cupfinalen har blitt en nasjonal dato for fotballspillere, som spilles på ullevåll, å det har ikke vært noe problem dem 12 andre åra, men plutselig no etter forje års cupfinale, så er det blitt slik. latterlig av fotballforbunnde, heile styret burde gått av. ka skal guttene ha alt d gode heile tida, jentene legge ned like mye arbeid som d guttene gjør på fotball…..latterlig avgjørelse!!!!!!!!!!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 10:13 am
#146 Kommentar fra chris, oslo:
Dette var da et nusselig lite pip…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 10:25 am
Også smarte linda medalen da, 22 “lette” jenter gjør ingen skade!!! vel linda, du veier mer en meg, og mange andre spillere, så det er det dummeste argumentet jeg har hørt.
Finalen for menn i fjor ble en parodi på en fotballkamp kun av en grunn, og det var at damene spilte på lørdag, vi kan bytte dag, da er jeg fornøyd.
Nei jenter, hold kjeft, og aksepter bislett, jeg mener, har dere noen sinne klart å fylle ullevåll???
Nei det har dere ikke, så da må det da være bedre å spille på en mindre bane??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 10:28 am
Poenger er ikke (og det har heller ikke blitt påstått) at det er noe galt i å spille på Bislett.
Men at avgjørelsen blir tatt bare noen måneder før kampen…..
Å spille på Ullevål er en stor opplevelse for alle (både gutter og jenter) og når det da har blitt inisiert at det er den muligheten de vil få, så er det feil å plutselig forandre mening.
Å bruke tilskuerantallet som argument faller helt gjennom. Da bør vi flytte Lyn sine kamper til Bislet også, de har jo ikke så mange tilskuere de he
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 10:38 am
Dette er et vanvittig latterlig tema. Og dere damespillere som har vært ute i media og klagd over denne avgørelsen, skam dere!
Damenes NM-finale vil aldri være i nærheten av å kunne fylle Voldsløkka en gang. Og så skriker dere fordi kampen blir flyttet til an av landets aller mest moderne stadioner.
Jeg støtter så absolutt likestilling innen idretten som på alle andre arenaer, men det er vanskelig å gi kvinnefotballen sympati, da damespillerre til enhver tid ytrer misnøye. De vil også ha mere penger for å drive med sin hobby. Noe som er forståelig, når vi der på lønningene til gutta. Men nå har det seg desverre sånn at det er gutta som er intressert i sport. Og når de ser på sport så vil de se idrett på høyest mulig plan. Og i.o.m. at det er seerne sammen med utøverne som skaper verdier, så er det vel ikke så vanskelig og forstå at jentene kommer i annen rekke her. Så jenter, det er nok bare å infinne seg at dere er nr to innen idretten. Og vil dere gjøre noe med det, så vil jeg anbefale dere å engasjere kvinner til å komme på kamper og se dere på TV. Det er tross alt like mye kvinner som menn i dette landet, men de er vel som oss gutta og vil se idrett på høyest mulig nivå. Så det hjelper vel kanskje ikke å fri til denne målgruppen heller.
Er dette virkelig så vanskelig og forstå?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 10:59 am
jeg er ikke så veldig aktiv i fotball for kvinner, litt mer med guttene. men selv om gutta er bedre i fotball en jenter. er det helt håpløst.
hvorfor kan ikke guttene spille på bislett.
Guttene får spille på ullvål i tippeligaen, men det får ikke jenter.
og når du ser på en kamp i tippeligaen for gutter ser du at 1/4 del av tribunen er dekket, de som kommer for å se på cupfinalen for plass på bislett.
for en gangs skyld kan ikke fotball forbundet tenke på diskriminering. rett og slett
håper virkelig dere som har avgjort dette, at dere tenker på at dere øddelegger jente fotballen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 11:35 am
Synes ikke denne likestillinga er bare positiv, men folk må da få drive med det de liker å gjøre.. damefortball, guttefotball, jada eller ei..Bare man ikke skader noen mer enn man kan gjøre i idrett og lek, og dagligdags sunn konkurranse.
Jepp, det mener jeg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 11:44 am
Er du fotballinteressert også Bambi?
Ja her var det livat i går etter at innlegget kom på Lesernes VG. Godt at jeg har lite å gjøre på jobben nå. Måtte godkjenne en masse kommentarer som kom utenfra.
Ikke ødlegg leggene dine med fotball Bambi, dine føtter gjør seg sikkert mye bedre i pumps (er det ikke det de heter da?)
Skal vi ha lunch?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 5th 2006 at 1:17 pm
#156 Kommentar fra Trønder’n:
Jeg må jo da si te’ dæ Trønder’n at først skal dere vinne semien!
Sjansene er forsåvidt gode i og med dere får hjemmebane mot et lag som i rettferdighetens navn skulle hatt hjemmebane i semifinalen. Men sandefjordinger ser stort på det og vet at tilskuerantallet sannsynligvis blir høyere på Lerkendal enn “Stor”-stadioen i Sandefjord.
Men de blå kommer oppover med en del supportere “Blåhvalane” og de er nesten like store i kjeften som dere trøndere er.
Må de beste (blå) vinne.
Hvem av oss som drar til Ullevål vil tiden vise, men det blir i alle tilfelle ikke Trondhjems-Ørn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 12:30 am
#153
Sorry at jeg sier det, men hvor har du vært de siste årene om du sier at guttefinalen får plass til alle tilskuerene på bislet?
Kunne egentlig ikke brydd meg mindre selv fordi Rosenborg vinner uansett i år
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 12:30 am
#153
Sorry at jeg sier det, men hvor har du vært de siste årene om du sier at guttefinalen får plass til alle tilskuerene på bislet?
Kunne egentlig ikke brydd meg mindre selv fordi Rosenborg vinner uansett i år
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 9:25 am
#158 Kommentar fra StianF:
Du får unskylde vedkomne i #153 Stian.
Du skulle heller lest mine kommentarer for da får du problemer med å stå inne for det du sier til fordel for RBK.
Det blir blått hele veien.
Er vi ferdig nå?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 1:19 pm
#155
Hehe…jeg er ikke så veldig engasjert i damefortball, men mener helt bestemt at folk må slutte å bry seg med alt.
La folk få gjøre det som gjør dem glad!! Diskriminering er uansett en uting.
Men gledesdrepere er også en uting..
Og folk som lever med skylapper eller ikke ser lenger enn sin egen nese er en skikkelig uting… Skamme seg!
Ikke rart det blir krig..
Den beste vinner ofte uansett, og det er bra, for de fleste av oss har et ubenyttet utviklingspotensiale og alle har rett til muligheten til å benytte seg av det!!
Er nok en aktiv dame jeg, og trives like godt med joggesko, fjellstøvler eller pumps.
Nettopp..tar meg like godt ut i alt, eller dårlig..whatever, kommer an på øyet som ser.
Men la nå jentene få spille fotball så mye de vil. Man MÅ ikke se på om man ikke vil..
Uffda, rakk å spise jeg Flabben..
Håper jeg kan ha det tilgode?
Fantastisk dag ønskes deg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 2:18 pm
#162 Kommentar fra Fotbaillspællar’n:
Flott at du tar sporten din på alvor, men jeg håper du “lægg lik my arbe” i skriftlig norsk på skolen også.
Vi kan ikke bare ha gym på skolen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 8th 2006 at 1:36 pm
#164 Kommentar fra Fotbaillspællar’n:
Flott at du har en femmer i norsk da.
Men jeg tror dine framtidige arbeidsgivere vil ha noen andre bevis på det enn kun karakterboka.
Særlig hvis den også er på dialekt.
Synd at jeg ikke treffer deg på Ullevål da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende